Tradicionalment, el dia després de la vinguda de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient a les llars catalanes i espanyoles les botigues baixen el preu dels productes que venen.
En el cas de les botigues de roba, les que més baixen el preu dels articles,  l’ objectiu principal és desfer-se de les peces que no han venut durant la temporada i ingressar un diners extra (de més) per poder comprar la roba de la temporada següent. Aquest perÃode de temps és coneix amb el nom de “rebaixes”.
Aprofitant l’inici de les rebaixes, l’associació que agrupa les petites empreses de Catalunya (aquelles que dónen feina a menys de 250 treballadors), Pimec, ha presentat les dades de les vendes dels comerços durant el Nadal. Segons els números ensenyats, aquestes haurien sigut un 3% més baixes que les del Nadal de l’any 2010. Una xifra que no ha agradat gent a aquesta organització. Per què no estan contents?
Doncs perquè les empreses només estan contentes quan aconsegueixen ingressar al seu compte més diners que l’any anterior. Totes les empreses? No, també és cert que cada cop més n’hi ha més empresaris que lluiten per proposar una ètica més sostenible en els seus negocis. Aquestes empreses estalvien els beneficis que obtenen en els temps de bonança per quan les coses vagin mal dades poguer pagar, primer de tot, les nòmines dels treballadors. A més a més, eviten incrementar el consum dels recursos naturals del Planeta Terra. Le empreses que segueixen aquesta lÃnia són aquelles que entenen que no és sostenible un creixement etern, sinó que cal un decreixement.
Per tal d’entendre millor aquest concepte de decreixement podeu veure aquà un vÃdeo de l’economista, Arcadi Oliveres.






