Els compradors de les armes van ser els governs de Bahrein, Aràbia Saudita i Egipte mentre aquests estaven sent assetjats per la població rebel durant la primavera àrab de 2011.
En veure la magnitud de les revoltes, que reclamaven una democratització de la societat, aquestes dictadures van importar armament per a reprimir-les amb contundència.
Aquesta ha estat la denuncia de l’ONG “Armas bajo control”, que lamenta que l’Estat espanyol no va tenir en compte les possibles violacions dels drets humans que aquests governs van poder cometre gràcies a les armes venudes.
A banda dels països implicats en la primavera àrab, l’organització afegeix que Espanya també fa negocis amb la venda d’armes a d’altres estats afectats per la violència, com ara Mèxic, en guerra contra el tràfic de drogues.
La notícia és preocupant. Encara que estiguem en temps de crisi, no volem diners de dictadures ni bitllets tacats de sang!