
Font: Universitat de Lleida
Un equip d’investigadors universitaris, que formen part del Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica (GROP) de la Universitat de Barcelona, dirigit pel professor Rafael Bisquerra, ha creat un videojoc, dins del projecte Emotional Games, per prevenir la violència escolar i gestionar les emocions.
El curs passat, el GROP ja va provar el videojoc “Happy 8-12“ en una desena de centres de primà ria de Lleida i, tot i que encara se n’estan analitzant els resultats, la directora del projecte Emotional Games, Gemma Filella, avança que ha contribuït a millorar les relacions a classe i l’ambient del centre. En el videojoc, l’alumne ha d’explicar com se sentiria si un company el rebutgés, es volgués aprofitar d’ell o necessités ajuda. Després, li demanen que triï una manera de resoldre el conflicte.
A classe, els estudiants posen en comú el que han après en el joc, parlen sobre les emocions amb els companys i amb el mestre, que els fa reflexionar i adonar-se que sentir enuig, rà bia o por de vegades és normal, però que hi ha maneres positives d’actuar que els faran sentir-se millor. També hi ha una versió per a adolescents (Happy 12-16).
De moment, encara no podem jugar a aquest joc per lliure, però segur que ben aviat ho podrem fer. De totes maneres, recordeu que hi ha altres jocs que van sobre el bullying, com aquest que us vam presentar fa un any, “School Bullying”. Un videojoc que podeu jugar en aquest enllaç.