El Centre de Recursos Educatius (CRE) ONCE Barcelona va celebrar el divendres passat la seva Festa de l’Esport, que aquest any arriba a la 23a edició. Atletisme, natació, goalball, futbol sala, ciclisme en tàndem van ser practicats pels participants durant el matí i a la tarda es van desenvolupar diferents tallers i activitats.
La festa té com a objectiu motivar als nens i nenes amb discapacitat visual i en edat escolar cap a la pràctica de diferents activitats físiques i de l’esport, realitzant una jornada de convivència entre els alumnes. Han participat més de 130 nens i nenes de Catalunya, Balears i La Rioja.
Actualment a Catalunya hi ha gairebé 1.500 alumnes amb deficiències visuals repartits en tot tipus de centres educatius. Aquests centres són tant guarderies, escoles d’educació infantil i primària, instituts d’educació secundària, centres d’educació especial, universitats i escoles de formació d’adults, els quals reben suport específic en el marc del conveni de col·laboració signat des de l’any 1985, entre el departament d’Ensenyament i l’ONCE.
L’ONCE té més de 70.000 afiliats, genera gairebé 136.000 llocs de treball directes i indirectes a Espanya (més de 112.000 dels quals estan ocupats per persones amb discapacitat) i té més de 21.000 venedors, tots amb discapacitat. A Catalunya són més de 10.000 els seus afiliats i el col·lectiu de l’ONCE i la seva Fundació supera les 15.000 persones. A Catalunya la venda del cupó dóna ocupació a gairebé 3.000 persones.