Ahir es va produir un desenllaç inesperat en el 51 RallyRACC Catalunya-Costa Daurada en sofrir un accident en l’últim tram el duet format per Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), clars dominadors fins a aquest moment.
L’accident d’Ogier va obligar a la neutralització del tram “Duesaigües”, havent de prendre la resta de competidors el recorregut alternatiu previst per a aquests casos, amb direcció al podi de Salou, marcant-se un temps als participants que no van poder recórrer l’especial. Fins a aquest moment, el RallyRACC era patrimoni dels Campions del Món. La victòria heretada per Mikkelsen i la segona plaça de Latvala han permès en tot cas un doblet per Volkswagen Motorsport. Van prendre la sortida 82 equips i han finalitzat 64.
Aquest accident va permetre que els noruecs Andreas Mikkelsen i Ola Floene, companys d’equip dels accidentats Campions del Món, aconseguissin inscriure el seu nom per primera vegada en el RallyRACC i en una cursa del Campionat del Món. A més d’aquest inesperat triomf de Mikkelsen, amb l’infortuni d’Ogier els espanyols Dani Sordo-Marc Martà (Hyundai i20 WRC) van aconseguir pujar al tercer esglaó del podi, per darrere de Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (VW).
Després del RallyRACC, el Campionat del Món FIA de Ral·lis disputarà l’última competició puntuable a Gal·les entre els dies 12 i 15 de novembre.