Encara que el Madrid no perdi punts el Barça no es rendeix i aquest diumenge va aconseguir la quarta victòria consecutiva. Ho va fer al camp del Racing de Santander (0 a 2) on els homes de Guardiola van fer un partit molt seriós: movent la pilota amb seguretat i pressionant molt fort al rival. Tot aquest esforç va tenir recompensa amb els dos gols de Messi, que ja en suma 30 a la Lliga.
La jornada 27 de Primera també ens ha ensenyat la millor cara de l’Espanyol. Els periquitos van fer un recital de futbol a Cornellà contra el Rayo Vallecano i el resultat va ser 5 a 1. El partit va demostrar l’encert dels últims fitxatges blanc-i-blaus ja que els autors dels gols van ser Uche, que va fer un hat-trick, i Coutinho, que en va signar un parell.
A Segona vam tenir un derbi català que enfrontava el Sabadell i el Barça B. Com a bons veïns que són, els dos conjunts es van repartir els punts (0 a 0). Per la seva banda, els altres equips del país continuen lluitant per no baixar de categoria però ho fan amb diferent sort: mentre el Girona va vèncer 5 a 3 al Xerez, el Nàstic va perdre 0 a 1 amb el Vila-real B.