L’històric productor , il·lustrador i creador japonès , torna al primer pla de l’actualitat després de l’espectacular èxit de la campanya de crowdfunding (microdonatius) del seu projecte Mighty Núm 9. Estarà a Barcelona del 25 al 27 de juny per donar una conferència a la fira Gamelab.
Figura essencial en la història dels videojocs, Keiji Inafune és un emblema de la companyia Capcom, amb la qual va desenvolupar Megaman i de la qual es va anar el 2010 per iniciar la seva pròpia aventura empresarial, Comcept. Dins de Capcom Inafune ha estat co-productor d’algunes de les entregues de la saga Resident Evil ( Resident Evil : Director ‘s Cut , Resident Evil 2 o Biohazard 4D – Executer ) i desenvolupament la sèrie de temà tica samurai Ominusha, una de les sèries de més èxit de la companyia.
També a Capcom va crear el 2006 el videojoc Dead Rising, una història de zombies que va comptar amb gran suport de públic i crÃtica. Dead Rising va donar lloc a dues seqüeles (Dead Rising 2 per a Xbox 360, PlayStation 3 i PC, i Dead Rising 3 exclusivament per a Xbox One ), un remake per a la consola Wii de Nintendo i un spinoff per a telèfons mòbils. El mateix Inafune va dirigir l’adaptació al cinema Dead Rising: the movie.
Megaman és un robot reprogamat per lluitar contra el maligne Dr Willy i treballar pel bé de la humanitat. Sobre un concepte bà sic del seu mentor, Akira Kitamura, Keiji Inafune va dissenyar un personatge blavós que bevia de l’animació japonesa clà ssica i d’altres videojocs del moment, com els de Mario Bros. Megaman és probablement el personatge més icònic de Capcom. El primer videojoc va sortir al carrer el 1987 per a la consola Nintendo NES, iniciant aixà una saga estesa durant dècades que avui dia segueix present en tot tipus de consoles. El 1988 va sortir a la venda Megaman 2, un gran èxit de vendes i crÃtica, considerat el millor joc de tota la saga.