Cada vegada hi ha més persones vivint a les ciutats i les prediccions demogràfiques (la demografia és la ciència que estudia les poblacions humanes) adverteixen que aquesta tendència continuarà en el futur. Aquest procés amenaça el medi rural que es pot veure abocat a la despoblació. Els pobles necessiten mà d’obra per a treballar els camps ja que l’agricultura és la seva principal font de riquesa.
La província de Conca, a Castella – la Manxa, es veu amenaça per aquest perill. A banda del turisme, l’agricultura és el motor econòmic de la província i recentment s’ha engegat una iniciativa educativa per ensenyar als més joves la importància de la nova PAC, la Política Agrícola Comunitària que impulsa la Unió Europea per mitjà de subvencions pel desenvolupament d’aquesta activitat tan antiga.
Es tracta del Serious Game “Engánchate a la PAC” (que pots descarregar aquí), creat per l’Instituto de Desarrollo Comunitario de Conca, una entitat que consciencia la població de la situació desfavorable que viuen els territoris rurals. Aquest videojoc interactiu permet aprendre el valor de conservar la feina als camps i conreus, d’on surten la majoria d’aliments que gaudim a taula.










