Cap a on hauria d’anar el periodisme infantil del segle XXI?

Aquesta pregunta me l’estic intentant respondre des de fa dos anys. Concretament, des que vaig decidir el juny del 2010 que el meu projecte de màster seria una proposta de mitjà de comunicació infantil per internet.

Després de mesos de treballar la idea, el mes de juliol passat vaig llançar la primera versió del que hauria de ser, al meu parer, un diari digital infantil i juvenil del nou segle, el Diari Win, gràcies a la col·laboració de l’equip, l’il·lustradora Emma Martínez i les dissenyadores Laia Rovira i Lucia Segurajáuregui, els companys i ponents del programa d’emprenedoria, Yuzz i el suport moral de familiars i amics.

Informació i l’entreteniment

Sóc conscient que encara cal millorar moltes coses d’aquest mitjà, però el que ja es pot veure en aquest diari són les línies mestres que hauria de seguir una plataforma per a infants i pre-adolescents que vulgui apropar l’actualitat a aquest col·lectiu. Tal i com vaig escriure en un article publicat a l’Escacc, la columna vertebral d’aquest mitjà són les notícies i els videojocs, la informació i l’entreteniment.

Educació divertida

Com ha dit l’Eduard Punset en el darrer programa de Redes, dedicat als videojocs, si hi ha una cosa que li ha quedat clara de la seva experiència en el camp de la docència és que “com no siguis capaç d’entretenir als teus alumnes no podràs ensenyar-los res”.

Precissament, aquesta és la direcció que han agafat les investigacions de la neurocientífica Daphne Bavelier. “Imagina’t que puguessis ensenyar matemàtigues als nens perquè vulguessin jugar”. Manifesta Bavelier al final de l’entrevista.

Leave a comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *